Nodava lanserar E-tjänster: ”Viktigt steg i vår digitaliseringsresa”
Nu gör Nodava det enklare för kunderna att själva hantera sina ärenden kring vatten, avlopp, avfall och återvinning. Detta genom ett flertal E-tjänster där de första nyligen lanserats.
De nya E-tjänsterna är ett av många digitala initiativ som framledes ska underlätta för kunderna, förklarar Linda Strand, driftchef vid Nodava.
Det här är ett viktigt steg i vår digitaliseringsresa, helt klart. Med våra E-tjänster kan kunderna lägga sitt ärende när de passar dem och behöver inte förhålla sig till våra öppettider. De kommer också kunna följa sitt ärende. Vi på Nodava kommer att få en bättre överblick över våra ärenden och kan fördela dem till handläggare – vilket i slutändan ska korta ner handläggningstiderna.
I dagarna lanserades de första E-tjänsterna och fler ska det bli.
Under resten av 2023 och 2024 kommer vi lansera många E-tjänster och därigenom underlätta för våra kunder. Vi vill jobba bort blanketter och pappershantering, säger Linda Strand.